Versier elke dag met een lintje!

woensdag 4 mei 2011

Ik ben...

Morgensterretje!

Betekenis: mor - gen - ster

1 de planeet Venus, als ze `s morgens kort voor zonsopgang in het oosten staat;

2 morgensterren middeleeuws slagwapen bezet met ijzeren punten;
3 de -woord (mannelijk) morgensterren iem. die `s ochtends de vuilnisbakken langs gaat om te kijken of er wat van zijn gading is;
4 boksbaard, het plantengeslacht Tragopogon


Ik was toch iet wat beledigd toen ik erachter kwam dat het koosnaampje dat ik van mijn moeder kreeg en wat ik oh zo prachtig vond, eigenlijk niets meer betekende dan dat je tussen het afval van je buren op zoek gaat naar iets dat jij nog kunt gebruiken. Maar mijn moeder heeft het goed gezien, het morgenster zijn past bij mij. Ik ben er trots op dat ik een morgensterretje ben.

De betekenis heb ik voor mezelf wel wat weten om te buigen. Ik zoek nog steeds naar vonsten, zeker ook langs de vuilnis. Maar ik kan ook zo blij worden van een goede vonst bij de kringloopwinkel of rommelmarkt, een geld terugactie of een aanbieding die bijna te mooi voor woorden is.

In deze blog wil ik je meenemen op mijn zoektocht naar leuke vindingen. Hoe ik het ga aanpakken weet ik nog niet helemaal, ook dat is weer een zoektocht. Een zoektocht door blogland...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen