Versier elke dag met een lintje!

vrijdag 18 november 2011

Gezinnen zonder geld

Vanavond was er een uitzending van Zembla over Tilburgse gezinnen zonder geld. Ben eigenlijk een beetje sprakeloos. Dat dit gebeurd in Nederland... Ik schaam me voor onze regering maar heb eigenlijk ook geen passend antwoord voor dit probleem. Kan aleen maar zeggen dat ik blij ben met de situatie waarin ik leef, het kan zomaar anders gaan. Get Microsoft Silverlight
Bekijk de video in andere formaten.


Ik denk aan vandaag waarbij ik met gemak voor 8 euro 6 flessen Fa douche bij Kruidvat koop en er gratis 3 flessen wasmiddel bij krijg. Ik zou de mevrouw zonder waspoeder wel uit het beeld willen trekken om te vertellen hoe ook zij op deze manier te werk kan gaan. Maar van 8 euro aan badschuim kun je je kinderen niet voeden...
Ik denk aan mijn 45 jarige buurvrouw die nog altijd wordt onderhouden door haar 72 jarige vader maar wel vandaag een professionele fotoshoot laat doen voor 95 euro. En een krediet van 5000 euro neemt om door paragnosten van telefonisch advies te worden voorzien.
Ik denk aan een moeder van school die deze maand alimentatie misloopt omdat vader het gewoon even niet heeft. Haar zonen zijn deze maand jarig en het verjaarsgeld dat zij dan krijgen moeten ze in hun schoen stoppen ´zodat Sint ook andere kindjes een kado kan geven´. De oudste weet inmiddels dat moeder hiervoor hun Sintkadoos zal kopen.
Zomaar drie gedachten...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen