Versier elke dag met een lintje!

donderdag 17 november 2011

Het kon niet op...

Gisteren had mijn zoon een vrije dag. Ik kan dan zo van hem genieten. Lekker alles op ons gemakje en toch veel dingen afkrijgen.

Ik kamp al jaren met het dag-op-dag-af-syndroom. De ene dag ben ik zo energiek als wat en de volgende dag kan ik geen boe of bah meer zeggen. Ik begin inmiddels vermoedens te krijgen dat het aan mijn eetpatroon ligt. Vooral veel suikers, koolhydraten en vet hielden mij (geestelijk) op de been. Dacht ik, maar zoals iedereen wel weet, behalve ik, al is dat ook niet helemaal waar, sloopt het je juist.
Vorige week kreeg ik een nare mededeling die me normaal gesproken zou aanzetten tot veel vet en suiker eten. Maar dit keer gebeurde het omgekeerde. Ik berustte in het feit en had opeens geen behoefte meer aan die troep. Ik wil gezond en normaal eten, gewoon 4 boterhammen op een dag, geen zakken chips, chocolade en patat. Wat er gebeurd is, geen idee, knopje omgezet? Ik hou het in ieder geval al 5 dagen vol en daar heb ik dus profijt van. Inmiddels al 5 dagen een op-dag!

Onze dag begon gisteren vroeg. Samen voor het laatst naar de peut. Weer een hindernis overwonnen. Peut vond me een bijzonder mens, kan ik toch mooi in mijn (rug)zak steken. Een afgesloten hoofdstuk, heerlijk.
Dan naar het nieuwe stadhuis (wat mooi geworden!) voor de ID kaart. We hebben hem toch aangevraagd. 9,20 euro voor een heel trots kind met zijn eigenste pasje met handtekening in hanepoten is onbetaalbaar! Hij gaat zaterdag naar het buitenland (Belgie ;)), ID kaart zit al in de tas!
Dan papa wegbrengen naar Amsterdam, op de terugweg langs het ziekenhuis. Geen nieuws, goed nieuws...?
Hondje ophalen en lekker een uur banjeren in het park. Het is koud, mistig, maar oh, wat ben ik blij dat we in dit landje van de 4 seizoenen mogen genieten. Geen zomer zonder winter, geen winter zonder zo.., euhh, laat maar ;).

Verkleumd naar huis. Roggebroodje rookvlees, kopje thee, zo simpel maar zooo lekker!
Tijd voor de klusjes, auto inladen met kringloopspullen, stortafval, demp vegen, gta-lijstje maken. PostNl komt voorbij: gratis Oil of Olaz (bij Wehkamp besteld met de lihlbon) en 2 proefjes nutella in ontvangst genomen.
Alles en iedereen in de auto? Op naar de stort, kringloop 1, en naar de Kwantum om de chick a dee terug te brengen (eergisteren al de 1+1 gratis opgehaald, met dank aan Jutvrouw).
Naar kringloop 2. Mooie facetgeslepen spiegel en een Regout sauskom (heb ik er al 4 van maar ik kan ze gewoon niet weerstaan) gekocht. Kleintje kocht een mooi shirt van het merk Finger in the nose, alleen daarvoor zou je hem al kopen, haha.
Dan naar Dirk voor de Conimex vloeibaar en Dirx voor 2 flessen Dash (met lihlbon 1 euro) en een fles shampoo voor 0,50 (met dank aan Beppy) gescoord. Toch weer duur uit door de legopoppetjes die Kleintje in het mandje had gegooid. Nou ja, vooruit omdat je nooit wat krijgt ;)

Auto door de wasstraat. Kleintje en hondje gillen en blaffen het uit. Dit is nog leuker dan de Efteling!

En dan het hoogtepunt van de dag, in ieder geval voor Kleintje. Een marktonderzoek over Lego! Favoriet bij kleintje, met als beloning een doos Lego ter waarde van 55 euro!!! En 15 euro voor mama maar dat terzijde. In de tussentijd eten papa en ik bij schoonomama en opapa, kleintje at hotdogs, nog meer feest dus.

Om 19:30 naar omama voor de Intratuin Ladiesnight. Kleintje blijft bij omama thuis met papa, hondje dat nog een restje loops is en oppashond, 9 maanden jonge reu die 10x zo groot is als hondje en zijn hormonen voelt gieren. Geen rustig avondje dus voor papa!
Ladies night, niet echt iets voor mij met al die dames, maar de goodiebag en het bosje rozen maken een hoop goed.
De kortingsbonnen gebruiken we niet, we kopen gewoon niets. Volgende keer misschien als het niet zo druk is, dan maar geen korting. We zwichten in ieder geval niet voor de koopjesdrang die met dit soort avonden wel wordt aangewakkerd.

Als de Legotruck in elkaar zit eindelijk naar huis waar de laatste verrassing ligt te wachten. Een restje geld was op de gemeentelijke plank blijven liggen en dat willen ze graag aan ons teruggeven. Het ligt al 3 jaar op die plank maar binnen 8 weken (!) komt het afgestoft en al onze kant op.

En dan.. lekker slapen!
Vandaag weer zo'n op-dag? Graag!!! (En nog een dagje vrij voor Kleintje graag!)


3 opmerkingen:

  1. Zo dat heb je mooi bijelkaar gescoord!
    Lekker hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt allemaal heel gezellig en dan nog een goodie-bag met leuke inhoud, super hoor!!
    Toch ook maar een 's die speciale Ladies Night's in de gaten houden...........

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die Up and down days had ik ook,tot ik Koolhydraatarm ging eten.
    Nu heb je GOK(grip opp koolhydraten) maar je kan bij de kringloop ook het oudere Atkinsboek scoren voor 2,50.Staan veel recepten in maar ook handvatten om je KH inname te verminderen.
    En zo'N leuke dag wil je toch iedere dag?
    Mijn "kleintje"(15) had ook die lEGO shop wel willen doen.*LOL*

    BeantwoordenVerwijderen