Versier elke dag met een lintje!

maandag 21 november 2011

Huisje, boompje, beestje

Wat ben ik blij dat ik vandaag mag werken. Even uitrusten hoor! Thuis was er dit weekeind nl. een explosie van klus- en opruimwoede.
Zaterdag vertrokken Kleintje en Barbarossa naar de Ardennen om te survival-len. En dus toog ik naar zolder om daar te survival-len. Wat een bende!!! De kerstspullen van vorig jaar stonden nog boven aan de trap. Lekker makkelijk, ik kan er zo bij dit jaar ;) Maar eerst moest er een Sinterklaas-etalage gemaakt worden, zowel bij ons thuis als op het werk. Gelukkig stonden de staf, dummypakjes, pietjes en nepchocoletters tussen de voorjaars- en Paasspullen, dus heel makkelijk te vinden :(.
Tussen het opruimen door nog 2x naar de Karwei geweest. Het behang was in de aanbieding tot 18:00 uur en na 18:00 kreeg je 10 euro korting bij besteding van 50 euro.
We hebben thuis het plan opgevat om van slaapkamer te wisselen. Kleintje krijgt nu de grootste omdat hij vaak zowat opgevouwen zit met al zijn vriendjes in zijn eigen kamertje, en wij de onze alleen maar gebruiken om te slapen, nou en eeh, wat meer ;).
Voordeel is ook, hoop ik, dat hij nu met zijn Legotrein, Bacuganstad en tekenspullen eens van mijn eettafel verdwijnt en we niet altijd met het bord op schoot hoeven te eten. Maar dat moet ik allemaal nog zien.
Voor 18:00 dus behang gekocht, scheelde toch 60 euro. En 's avonds behanglijm, verf e.d. voor 50 euro gekocht. Ook meteen de 100% gratis Pattex meegenomen, en betaalde dus maar 35 euro. 50,- minus 10 euro kortingskaart en minus 5 euro geld terugactie van Pattex. Na veel omzwervingen (brand bij AH) thuisgekomen bleek het kassameisje ook nog eens de pot verf te hebben vergeten af te rekenen. Nou, was blij dat ik thuis was en ging dus zeker niet meer terug!

Zondag zouden we heel vroeg (06:00 uur, brrr!) naar Gelderland gaan omdat Kleintje bij de Pringles een ballonvaart had gewonnen. Helaas werd er afgebeld vanwege de dichte mist. Wel een voordeel voor ons want de tickets zijn nu weer een heel jaar geldig en kunnen we dus van de zomer een keer wat dichter bij huis ballonvaren. Voor Kleintje een kleine teleurstelling maar dat hebben we goedgemaakt met de gratis Clafoutistaart van de Hema-actie en 3 rollen glow in the dark dinobehang.

Dan maar aan de klus. Hoe doe je dat, van kamer wisselen met meubels, tapijt en ook nog eens behangen, en geen plek om e.e.a. zolang te stouwen. Ik zou willen zeggen, dat doe je dus niet, maar we zijn er toch maar aan begonnen. Wat een klus. Eerst de kleine kast naar de grote kamer. Muur in kleine kamer behangen. Linnenkast uit grote kamer tegen de net behangen muur van de kleine kamer. Muur in de grote kamer behangen, kastje van de kleine kamer tegen die muur, enz. Ik had het heen en weer, en ook nog eens van boven naar beneden. Beneden lijmen, boven plakken.
Barbarossa kan wel klussen, maar liever niet verven, behangen en vloerbedekking leggen. Dat kun jij heel goed roept hij altijd. Prima, dan mag jij de 'vrouwenklussen' doen: behang afsteken, gaatjes vullen en vooral heel belangrijk, de catering!

Tis allemaal nog niet af maar er komt zicht op. Moet ook wel want vrijdag worden Barbarossa's leidinkjes doorgeknipt en v/a maandag zit ik in de lappenmand. Nog even doorbuffelen deze week dus.



Vandaag dus lekker relaxen op mijn werk. Blogje schrijven, Yunomipakket aangevraagd (code unox is 8712566250462, conimex 8712566153275), gratis zakje Jus met spekjes mogen ontvangen van Yunomi, de Pattex opgestuurd, een fles Dove showergel in de brievenbus gekregen, vriendin blijgemaakt (hoop ik) met een proefsetje en kortingsbon van Tena, en o ja ook nog werken!

2 opmerkingen:

  1. Kan me voorstellen dat je op je werk even bij kunt komen, wat een actie in een weekend. Wordt al moe las ik het lees. Maar succes, want het resultaat is het belangrijkst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heet nou Girl power!!!!!!!!
    jij kan dus ook al creatief schuiven met meubels.....
    Behangen kan ik niet maar wel als de beste insmeren,aan geven en op patroon knippen/snijden.
    Laminaat draai ik mijn hand niet voor om.
    Boren doe ik niet!
    Maar alle andere klussen?
    Heerlijk,laat mij maar.
    Laat je nog een foto zien van het resultaat?

    BeantwoordenVerwijderen