Versier elke dag met een lintje!

woensdag 28 december 2011

Geld ligt op straat

Afgelopen zomer hebben we de tuin onder handen genomen. Weken lang hebben we in de stromende regen onder allerijl gemaakte afdakjes lopen zwoegen. Het is gelukkig toch nog erg mooi geworden en helemaal naar onze zin. Maar na al die regen zijn er wat kleine puntjes blijven liggen en die hebben we tot nu toe niet meer opgepikt, even klusmoe.
Bijv. ligt de bestrating nog steeds los en de stenen wiebelen een beetje. Zand strooien en in de voegen vegen heeft niet geholpen. Wat moeten we daar nou weer op verzinnen?

En dan ga ik bijna onderuit met mijn fiets... Maanden geleden heeft de gemeente de dijk en de demp opnieuw bestraat. En daarbij scheutig gestrooid met grijs grint dat als vanzelf in alle voegen zou moeten neervallen. Nou echt niet, hele 'plassen' grint liggen nog steeds over straat verspreid, zodat je bij het minste geringste wegglijd.

Gaat er toch een lichtje branden, duhhuh..!
Ik met mijn emmer, bezem en schepje op pad, en voor de hele tuin grint geschept. Prachtig staat het, geen wiebelende stenen meer. Ik blij, en ik hoop de gemeente ook, want van straatvegers heeft men hier nog nooit gehoord.

3 opmerkingen:

  1. Dankjewel voor je reactie op mijn blog! Ik zet je in mijn leeslijst en ga je avonturen volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb je juist ontdekt via via...en ga je volgen
    hoor, als ik straks even tijd heb ga ik eens wat
    bijlezen...
    Je schrijft leuk vind ik...
    heel veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Da´s nog eens lekker letterlijk... haha. Je hebt groot gelijk dat je het op deze manier hebt opgelosd!

    BeantwoordenVerwijderen