Versier elke dag met een lintje!

woensdag 28 december 2011

Het is alweer een tijdje geleden...

...dat ik iets heb geblogd, maar met de drukte rondom de feestdagen kwam het er niet van.
Nu hebben Kleintje en ik lekker 2 weken vrij dus een blogje kan er wel vanaf.
De kerstdagen waren gezellig! Kerstavond bij mijn schoonouders waar we elk jaar gourmetten. Geen verrassing dus maar je maakt Kleintje er heel blij mee, dus waarom niet.
1e kerstdag zijn we thuis gebleven met de overgebleven gourmetvlees-, groentes-, brood- en sausjesspullen. Hier had ik stiekem al rekening meegehouden, mijn schoonmoeder koopt altijd in voor een weeshuis en wat niet opgaat wordt weggegooid. Hahaha, hylarisch vind de familie het altijd dat ik het overgebleven eten mee naar huis neem. Ja ja, ik lach me ook een breuk, maar dan om een andere reden ;).
2e kerstdag bij mijn moeder, heerlijk gegeten van een traditioneel kerstmaal. Hierbij niets mee naar huis genomen want ook mijn moeder weet wel raad met restjes.
Of toch wel: We hebben zo´n kadootjesruilspel gedaan en ik kreeg zo´n beetje alle kadoos mee naar huis. Niemand had interesse in de kaarsjes (´niet mijn kleur´), de pot gel (van Etos, niet van e.o.a. duur merk, dus vast niet goed), de zuurkool (´gatver!´) en nog wat andere dingetjes. Nou ja, prima hoor, dan maak ik het zelf wel op. Eigenlijk moet ik dan denken, mijn winst, maar ik ben toch wat verbaasd, teleurgesteld, hoe zal ik het noemen, dat mensen blijkbaar zo verwend zijn dat ze zelfs de gekregen dingetjes niet willen. Dat spreekwoord van het paard gaat in mijn familie zeker niet op.

Nou, ik ben heel blij met gekregen spulletjes. Vandaag weer een miniflesje Dove ontvangen. Handig voor de vakantie. Net een gratis jaarkalender gemaakt bij vistaprint, 2 gratis spellen opgehaald via Roompot bij ToysXL, en 2x Ceasar gehaald voor de gta die zaterdag afloopt.
Gelukkig hebben ook div. instanties weer uitbetaald: De pattex kreeg ik 2x terug, Nescafe was heel snel terugbetaald, en na wat heen en weer gemail ook de remia salata teruggekregen. Nu is het wachten nog op 4 uitbetalingen van Highco Data, die laten wel weer erg lang op zich wachten.

Het afgelopen jaar heb ik voor 199,42 aan geld terugacties meegedaan, ruim 300,- verdiend met enquetes, verkoop via bol.com en marktplaats en via marktonderzoeken. En niet te vergeten de Lihlbonnen, wat je daar al niet mee kunt scoren. Morgen nog even op de valreep naar de Jumbo voor de Dashactie 1+1 gratis, met de lihlbon beide gratis. En dat zijn dan ook echt de laatste flessen wasmiddel die ik tot nu toe koop, al zou ik in 2012 elke dag een was draaien dan ben ik pas half april 2013(!) door mijn (bijna)wasmiddel heen...

Toch komt er niet alleen geld binnen. We zijn er achter gekomen dat we helemaal niet verzekerd zijn voor de sterilisatie die Barbossa heeft ondergaan. Shit zeg, betalen we basis, en aanvullend maar ja, verkeerde pakket. Hier kan ik echt ziek van worden, elke maand 270 euro voor een waardeloze dekking. Basis is al niets, hoef geen ivf en ook geen kraamzorg. Aanvullend is ook al niks, 300,- voor antroposofische geneeswijze, maar een anticonceptiepil, ho maar. Ben ik even blij dat ik die maagverkleining wel vergoed heb gekregen, toch nog waar voor mijn geld. Jee, je zal maar echt ziek zijn...
Extra aanvullend verzekeren is nu mosterd na de maaltijd en helemaal de aanvullende eruitgooien vind ik wat riskant nu steeds meer verzekeraars gaan selecteren. Een eigen risico van 500 euro levert per maand 15 euro op, daar ben je ook niet echt mee geholpen. Ik vind het allemaal dikke shit!
Verder gaan we er in ieder geval 47,50 op achteruit zoals ik het nu kan zien. Dat zeg ik zo want ik kijk aleen naar wat we verdienen en wat we betalen. Al die hokuspokus met aftrekken, verrekenen e.d., daar heb ik geen kaas van gegeten.
De energierekening is verhoogd met 25 euro, zorgverzekering met 10,-, betaald parkeren ingevoerd op Barbossa´s werk, kost 12,50 per maand. Hogere kosten van gemeente, verzekeringen e.d. die zullen ongetwijfeld nog komen.
Maar dat is natuurlijk nog peanuts vergeleken bij wat anderen in moeten leveren.

Zo zie je maar, wat er in komt, gaat er net zo hard weer uit. Vandaar dat ik blij ben met elke gta, jutopbrengst, en korting, haha! Laat maar komen!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen