Versier elke dag met een lintje!

woensdag 14 december 2011

Surplussen...

Surplussen, een nieuw woord, ik kende het nog niet.
Ik zag het bij de laatste aflevering van Extreme Couponing. Het betekent dat je geld toekrijgt op een produkt dat je al met korting koopt. In Amerika lukt dat best vaak, zie ik. Maar hier had ik het zelf nog niet meegemaakt.
En nu kwam de kans. De Gilette was in de aanbieding voor 0,99 cent en ik had een LIHLbon van 1,20. Dus op naar de Dirk, wel een andere want ik had geen zin om er voor naar het centrum te gaan. Had ik dat maar wel gedaan, want helaas, het filiaal waar ik was accepteerde de bonnen niet terwijl ik lees dat de grote Dirk dat wel deed. Jammer, niet gesurplust.

Vandaag wel 2 gratis varianten van Peka kunnen vinden. Ik bewaar ze tot de kerst, lekker hoor, aardappeltjes met spek en ui. Wat kaas erover en je hebt ineens 3 sterren Pommes Gratin.
Gisteren al de gratis Iglo Italiaanse Chicken gegeten, ook heerlijk. Samen met de gratis Iglo Fiels groenten zou je met kerst zomaar een geheel gratis hoofdgerecht kunnen serveren. Zo zie je maar, kerst hoeft niet duur te zijn.
Jammer eigenlijk dat we de kip gisteren al hebben gegeten, want bovenstaande lijkt me best een leuke uitdaging. Al zou de lol geheel alleen aan mij zijn want, heel gek, ik krijg echt niemand in mijn omgeving enthousiast voor gtaatjes en andere koopjestrucs. Voel me vaak echt een vreemde eend (ook lekker met kerst!).




7 opmerkingen:

  1. Joh,je bent niet alleen hoor er lopen hier nog veel meer "lotgenoten" in de rondte alleen die kennen we (nog) niet. En weet je, ik vind het leuk om van die binnenpretjes te hebben ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier lukte het bij de dirk wel, toch leuk die acties (hopelijk komen er nog veel, dan komen we de crisis/recessie wel door)!

    Ken hier ook niet echt mensen die in de weer zijn met kortingsbonnen e.d. Achja, dan moeten we elkaar maar een beetje steunen en op de hoogte houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Bespaarmama,

    Ik kan helaas niet reageren op je blog, een raadsel waarom niet dus doe ik het maar even zo.
    Ik weet nog niet of ik ga overstappen. Het is voor mij allemaal zo onduidelijk. Ben vorige maand geopereerd en heb geen idee wie dan het natraject dat nog een jaar duurt gaat bekostigen. Nu de tandartstarieven vrijkomen weet ik helemaal niet meer wat ik moet doen. Ben goed verzekerd maar als mijn tandatrs hoge rekeningen gaat versturen die niet of minder vergoed worden, moet ik dan overstappen van tandarts of van verzekering? Dilemma´s, dilemma´s. Te veel keus voor een simpel mensje als ik.
    Weet je, de dreft is v/a vandaag in de aanbieding bij Dirk. 10,- maar 5,- met de lihlbon. Weer een koopje!

    Daag, Deysi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind de actiebonnen die je kan uitprinten van AH ook lang niet gek.
    Ik print ze dan ook nog eens uit op mijn werk...erg hè.
    Maar m'n printer thuis heeft kuren.
    Al met al toch vaak 30% korting.
    Verder struin ik ook de actieweken wel af hoor.
    Vind het gewoon leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De OralB actie waar ik de tubes van had is al over (was bij Coop) maar er loopt nu wel een actie bij Trekpleister 1+1gratis lever een bon in en je hebt ze voor een prikkie ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helaas pindakaas, de d.irk neemt de lihl-bonnen niet meer aan icm andere acties :(

    Ja, die zorgverzekeringen is een heel uitzoekwerk.. ik vond zelf de site independer.nl erg handig! Je kunt aangeven wat je in ieder geval verzekerd wilt hebben en dan krijg je 3 opties en evt. een 4e laagste prijs-optie. Je kunt dan nog weer doorklikken om te kijken hoe de aanvullende (tandarts)verzekering eruit ziet en tot welk bedrag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bespaarmama, wat jammer dat ik niet kan reageren op je blog. Ik kan alleen kiezen uit de eerste 6 profielen maar wat ik ook doe en waar ik me ook voor aanmeld het wil niet lukken. Zelf heb ik ook naam/url en anoniem in het lijstje staan, misschien zou jij dat ook kunnen installeren als je dat wilt tenminste.
    Bij onze dirk kon ik wel de bonnen inleveren, heb meteen 8 flessen gehaald. Gek hoor dat er zoveel verschil is in vestigingen.

    Groetjes, Deysi

    BeantwoordenVerwijderen