Versier elke dag met een lintje!

dinsdag 10 januari 2012

Hamsteren!

De hamsterweken zullen waarschijnlijk dit jaar aan mij voorbij gaan. Ik heb nog niet een aanbieding gevonden waarvoor ik persé naar de AH zou gaan. Een aantal aanbiedingen van vorige week zijn nu goedkoper bij de Dirk, dan haal ik ze daar wel.

Gisteren de reclamefolders van deze week bekeken en er zijn opvallend veel dekbedhoezen, overtrekken en kussenslopen in de aanbieding. Ik heb vorig jaar al veel vernieuwd en nu dus niets meer nodig, maar ik hou het in de gaten voor volgend jaar. Veel aanbiedingen komen elk jaar rond dezelfde tijd terug. Neem de afslankmiddelen, na de feestdagen en na de zomer zie je veel aanbiedingen van Modifast, Weight Care e.d. En ja, ook ik kocht ze elk jaar weer, en elk jaar met weinig succes. Gelukkig ben ik daar nu vanaf.

Nee, hamsteren doe ik deze week op mijn eigen manier. Nadat het even stil was rondom de gratis producten en het (kringloop)jutten zit er weer een stijgende lijn in.
Deze week ontving ik 2 proefverpakkingen van Pedigree dental, de complete DVD van Penoza en 4 gratis toegangskaarten voor de dierentuin van mijn buurvrouw omdat ik af en toe het overgebleven eten naar haar doorschuif. Ze is alleen en werkt hard, en vind het heerlijk als ze bij me kan aanschuiven of een bakje andijviestampot over de schutting krijgt gegooid. Verder een ijskrabber van de Nuon (wij hebben al jaren een contract en hoeven dus niet meer binnengehaald te worden met een leuk presentje, toch vind ik dat vooral vaste klanten ook wel eens iets leuks mogen ontvangen vandaar dat ik toch maar als geinteresseerde op de nieuwsbrief heb gereageerd en met succes). Dan pakt onze bank het anders aan, een mooie kalender voor wie spaart en niet alleen voor de nieuwelingen, even wat geld opzij gezet en we ontvingen een prachtige scheurkalender van National Geografics.
Bij de kringloop vond ik 2 mooie jurken voor 3 euro per stuk. Met een fluwelen zwart jasje dat ik al eerder voor 5 euro kocht heb ik weer een leuke outfit. O.a. gisteren aangehad en de eerste complimenten in ontvangst mogen nemen. Wat is het leven leuk zo 12 kilo lichter! Wel moeilijk om niet te roepen, kringloopje, want dan ken ik de opmerkingen wel weer. Ik zou eens een nieuw woord moeten uitvinden wat staat voor kringloop/2e hands maar niet zo klinkt. Hebben jullie een suggestie?

Er valt nog een ding te hamsteren: een mooie barokke bankje dat al een tijdje bij de containers staat. Afgeleefd, de springveren eruit en het mist een armleuning. Mijn man is absoluut tegen, 'waar moeten we dat nou weer laten' maar bij mij kriebelt het. Ik ben niet voor niets "afgestudeerd" meubelstoffeerder. Maar ja, het is inderdaad weer veel werk, en we hebben gewoon geen ruimte meer. Ik hoop maar dat de gemeente snel komt ruimen, dan is de verleiding ook meteen weg.

Update: Alsnog even wezen hamsteren bij AH. En tot mijn eigen verbazing wel 6 dubbele hamsterprodukten meegenomen. Met de 35% korting op al het vlees, de Gta van Nescafe en de Gta van 2x Ariel Tabs (zie blz. 148 van de nieuwe allerhande) toch een leuke buit binnengehaald.

1 opmerking:

  1. Lekker bezig!
    Ik wilde maar dat ik een jurkje kon vinden voor 3 euries bij mijn kringloper. Maar die heeft vorig jaar gemoderniseerd (lees overal witte verf op de muren gekalkt en een echte kassa aangeschaft) sindsdien zijn de prijzen daar absorbitant.
    14.95 voor een spijkerrokje!!
    Geen snuffelen voor leuke dingen meer daaro dus.
    Ik heb willen hamsteren bij AH maar kwam op mijn hamstersnuitje terecht..

    BeantwoordenVerwijderen