Versier elke dag met een lintje!

woensdag 4 januari 2012

Mijn wel/niet doelen

Op veel blogs las ik de laatste dagen een heleboel doelen die men in 2012 wil bereiken en die ik zo in mijn eigen leventje zou kunnen inpassen. Ik heb er dan ook over gedacht ook zo´n lijstje te maken. Maar ik doe het niet.
Hoewel ik zelf ook erg van de lijstjes ben weet ik ook van mezelf dat ik die weer heel makkelijk kan loslaten. Hoewel ik zo´n lijstje in het begin vaak obsessief naleef komt er op een gegeven moment wel weer de klad in. En dat brengt weer teleurstellingen met zich mee. Zeker als het doelen zijn die ik in een heel jaar zou moeten halen.
Ik ga het wat kleinschaliger aanpakken, nl. 5 doelen per week.
Deze week zijn mijn 5 doelen:

Week 1 (doorgehaald is afgerond)
  1. kerstversiering opruimen en ook OPBERGEN
  2.  10 dingen wegdoen of voor marktplaats/kringloop/rommelmarkt bewaren
  3. was meteen ophangen en afgehaalde was opruimen (minimaal 2x per week)
  4. minimaal 1 klus in huis afronden, deze week de slaapkamers afklussen. Plankjes ophangen, plafond bijschilderen, kabelgootje aanbrengen, lampjes ophangen, vlekken uit tapijt verwijderen.
  5. verder met een naaiproject, doosjes naaien voor mijn rariteiten kabinet, hierin bewaar ik allerlei kleine spulletjes. Binnenkort zal ik er een blogje over schrijven.
Tot nu toe gedaan:
  1. Weggedaan: allerlei prullen, veel documenten uit het jaar nul, garantiebewijzen van spullen die we niet eens meer hebben, borstjesvulling uit mijn badpak (niet nodig met cup D). Kringloop: 3 broeken die me te groot zijn geworden, een t shirt, een adapter, zonnebril, metalen ladeblok. Marktplaats/rommelmarkt: tijdschriften, een oude slagroomspuit, een houten bak en een porseleinen schaal die ik van een vriendin kreeg maar waarmee ik de vriendschap onlangs verbroken heb. (En dat voelt goed!) De spullen gaan eerst op marktplaats en als ze nog niet verkocht zijn gaan ze het eerste weekeind van maart mee naar de IJhallen.
  2. de lampjes en de vlekken komen deze week nog aan de beurt. Wel zijn er ander klusjes voor in de plaats gedaan, zoals het afkrabben van de deurpost en de spiegel en ophanghaakjes ophangen.
  3. gaat niet meer lukken deze week, wel alvast wat voorbereidingen getroffen
Een groot project waar ik me op wil storten is de woonkamer veranderen, maar dit mag pas als ik alle kleine klusjes in huis heb aangepakt. Maar omdat het wat voorbereiding treft (o.a. kastjes bij elkaar zoeken) maak ik er maar vast een notitie van.
Dit is wat ik bijvoorbeeld graag wil in de kamer:

De stapel kastjes lijkt me zo leuk, dan kan eindelijk die grote buffetkast weg. Iemand interesse?

1 opmerking: