Versier elke dag met een lintje!

vrijdag 3 februari 2012

Een eindsprintje


Onze financiele maand begint altijd op de 15e. Dan komt de hypotheekteruggave binnen. In janfeb hebben wij vanaf morgen nog 11 dagen te gaan.  En het gaat krap worden. Niet dat we geen centen makken hebben, deze maand heb ik behoorlijk wat weg kunnen sparen, ik zou wel weer wat kunnen terugstorten. Maar dat is de laatste maanden meer regel dan uitzondering. Zolang ik weet dat er geld is om over te hevelen let ik niet echt beter op de uitgaven. Ik let zowiezo wel op, maar het zou beter kunnen.
Vandaar dat ik echt, zonder smoesjes, deze 11 dagen wil uitzingen met het geld dat we nu op onze betaal- en vaste lasten rekening hebben staan.

Op de vaste lasten rekening staat nog 507,64, de vaste lasten die deze maand nog betaald moeten worden zijn 449,- = 58,64
Op de betaalrekening staat nog 183,62, aan contant geld hebben we nog 10,20 en een AH zegelboekje van 52,- = 245,82
 58,64
245,82 +
304,46
Rood staan kunnen we niet, we zullen het hier echt mee moeten doen. Het lijkt best veel en nu ik het heb uitgerekend valt het best mee, maar de volgende uitgaven staan nog gepland:

  • 1x retour met de trein naar Den Haag à 12,80, winkelen en eten?
  • 2x retour Apeldoorn met de auto
  • 1x retour Almere met de auto, met bovenstaande ritten zeker goed voor 1 tank diesel +/- 55,-
  • verjaardagsgeld voor neefje à 15 euro
  • verjaardagsgeld voor tante en nicht, +/- 25 euro
  • rekening waterleiding die ik niet kan uitsmeren, 43,-
  • 1x zakgeld à 5 euro
  • minimaal 1x opladen OV chip à 20,-
  • Tok (kruisbeschermer) kopen voor sport, +/- 13,-
  • = 188,80
304,46
188,80 -
115,66

Als er verder geen verrassingsuitgaven zijn gaan we het de komende 11 dagen doen met 115,66. De afgelopen weken heb ik wel het een en ander in kunnen slaan qua eten, dus een weekmenu moet niet moeilijk zijn. Hoewel ik altijd wel van 'veel' hou. Nasi eten betekent bij ons bijna een hele rijsttafel; kip èn spekjes erdoor, groenten èn atjar èn komkommer, kroepoek èn satesaus. Ja, dat zijn mijn valkuilen, teveel willen. En dat moet dus nu echt minder.

Hoewel ik deze 11 dagen als uitdaging zou willen zien, zie ik het nu vooral als een opgave, en ik ben bang dat ik toch zwicht voor de spaarrekening, om onszelf te sponsoren.
Ik ga dit plan morgen eens goed uitwerken en hou jullie op de hoogte.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen