Versier elke dag met een lintje!

woensdag 8 februari 2012

Goochelen met geld deel 2

Geen geld uitgeven maakt me zenuwachtig. Een beetje radeloos ook want wat moet ik nu met mijn tijd doen... Slaat natuurlijk nergens op maar ik heb een innerlijke onrust. Niet dat ik normaal veel geld uitgeef maar toch elke dag wel een beetje.
De laatste keer dat ik geld uitgaf was maandag, gisteren niet en vandaag al afkickverschijnselen. Een rondje marktplaats maakt hebberig, de reclamefolders ook. Artisvlinders van de Deka, ja die wil ik wel. Er zitten dit keer echt goede aanbiedingen bij. Zal ik dan toch... verreken ik het wel met volgende maand febmrt... Zaden, moeten die nu al niet in de grond voor mijn 1m2 moestuinproject? Moet ik ze wel aanschaffen, en o ja, ook zo'n leuk kweekkastje voor in de vensterbank...
Maar nee, ik doe het niet. Wil me aan mijn doel houden, het uizingen van de financiele maand met het geld dat we nu nog hebben. Ik moet ook zeggen, het geeft geen rust. Goochelen met geld is vermoeiend en stressvol. En dan doe ik het nog wel vrijwillig. Chapeau voor iedereen die dit dagelijks moet doen om zo uit de sores te komen.

Geen geld uitgeven houd me een spiegel voor. Hoe makkelijk is het even naar de AH te rennen voor een muppet en dan toch ook maar even wat lekkers mee te nemen. Een reep kopen als je 10 minuten vertraging hebt en net gegeten hebt. Een tijdschrift halen omdat je niets te lezen hebt onderweg, terwijl thuis de leesmap al de hele week ongelezen in de hoek ligt. Aan weer een bijna te mooi om waar te zijn aanbieding voor wasmiddel meedoen terwijl je tot mid 2013 kunt wassen uit de voorraad.

Hopelijk duren de afkickverschijnselen niet lang en kan ik gaan genieten van het geen geld uitgeven. Want een uitdaging is het wel. Ik heb het altijd leuk gevonden om met weinig geld leuke dingen te doen en te kopen. Zal niet snel de volle mep voor iets betalen en ben vaste klant bij de kringloop. Maar zelfs hier moet ik toch altijd wat uitgeven. Al is het maar voor een afzichtelijk brocante beeldje wat straks zo leuk zal staan in de lente-etalage. Of het zoveelste schaaltje van Regout Maastricht, heb ik al, maar te mooi om te laten liggen.

Ik dacht altijd dat ik goed mèt geld was, maar zònder geld is er nog altijd ruimte voor verbetering...

De stand van zaken:

Slecht nieuws; we hebben i.p.v. 8 nog 9 dagen te gaan. Zag nl. dat de belastingdienst al 2 maanden niet op de 15e maar op de 16e uitbetaald. Een extra dag om uit te zingen dus.

Vaste lastenrekening                          
€82,79, één rekening van €65,- moet nog worden afgeschreven, wel is er €22,15 bijgeschreven van een GTA, niet meer op gerekend maar heel erg welkom!

Betaalrekening
€115,30 - €25,90 voor 2x tok - €3,18 boodachappen + 16,98 GTA teruggave = €103,20

Contant
€7,95

Uitgeleend: 36,95, Stom natuurlijk, had het gewoon niet moeten uitlenen. Ik krijg het wel terug hoor, maar het geeft toch wat onrust.

Van de geplande uitgaven staan alleen nog de diesel en verjaardagsgeld open.

  • 2x retour Apeldoorn met de auto
  • 1x retour Almere met de auto, met bovenstaande ritten zeker goed voor 1 tank diesel +/- 55,- , mijn man zegt dat het hooguit een halve zal zijn, maar ik heb vaker moeten duwen dus echt geloven doe ik hem niet!
  • verjaardagsgeld voor neefje à 15 euro
  • 1 opmerking:

    1. Als ik begin met besparen, moet ik blijkbaar ook steeds eerst iets over de balk gooien, veel te duur uit eten gaan was het deze keer. Maar ik moet zeggen dat ik mij in mijn week uit voorraad eten gebeten heb en dat ik er ook niet vanaf te brengen ben. Wonderbaarlijk geen enkele behoefte om wat te gaan kopen. Dus ik ga het wel redden, het is nog twee dagen maar twee dagen.

      BeantwoordenVerwijderen