Versier elke dag met een lintje!

vrijdag 10 februari 2012

Hot & Happening

Amsterdam is eeuwig Hot & Happening. Vooral voor de tv- en reclamebonzen. Alsof hèt alleen in Amsterdam gebeurt. Amsterdam is Nederland en omgekeerd lijkt wel. De dagen dat ik in A'dam werk is er altijd wel een fotoshoot of opnames voor een nieuwe serie aan de gang.
Soms erger ik me eraan. Kan ik er weer eens niet door. BNers die interessant lopen te doen, het klootjevolk geen blik waardig of een half metertje loopruimte gunnnend. Een paar maanden geleden de hele dag dezelfde melodie over de gracht. Een reclame voor GLS werd op een rondvaartboot opgenomen en dat was niet met 1 take gedaan. Ik werd op een gegeven moment horendol van weer Ain't no mountain high enough.
Waarom altijd maar Amsterdam, het Zaanse (of welke stad dan ook) is ook mooi! (zie de opnames van Overspel en Van god los, gefilmd in de Zaanstreek, het kan dus wel!)


Vandaag zijn vooral de Amsterdamse grachten Hot & Happening. Aan het einde van de straat zijn ze de Keizersgracht aan het preppen voor de Keizersrace die morgen gehouden wordt.
50 meter van mijn winkeltje klinkt het Prinsengrachtorkest. Ik heb zomaar front row seats. Leuk hoor, normaal in de zomer maar nu de 1e editie op het ijs. Ik geniet, en niet alleen van de muziekklanken maar ook van de klunende schaatsers die met horten en stoten over de gracht heen en weer lopen op zoek naar een geschikt plekje om maar snel weer op het ijs te kunnen.

Het is een raar gezicht, maar het kan allemaal in Amsterdam.

1 opmerking:

  1. Ik kan me je verhaal voorstellen. Wij woonden in Rotterdam. In de zomermaanden hadden we elk weekend een festijn. En omdat ons huis net binnen het centrum zat, hadden we er altijd last van. Dunya, wednesdaynightskate, zomercarnaval, race-circuits, marathon, vuurwerk, zeilwedstrijd, vrouwenfietstocht, etc.etc.
    Ben eigenlijk wel erg blij dat we daar vanaf zijn, al had het ook wel iets.

    BeantwoordenVerwijderen