Versier elke dag met een lintje!

vrijdag 9 maart 2012

En? Wat kijken we vandaag?

Nou, ik naar Zembla en naar Melk en Honing.

De eerste gaat over verspilling van eten en de zin en onzin van kreten als tenminste houdbaar tot en te gebruiken tot op bijv. rijst en pasta. Het Voedingscentrum heeft al uitspraken gedaan over deze uitzending die om 21.20 uur te zien is bij de VARA op Nederland 2.

Melk en Honing is een programma van de EO. Ik kende het nog niet, vorig jaar was het blijkbaar ook al op tv maar vanavond start een heel nieuw seizoen met in de eerste aflevering:

'Anne Mar reist naar het hoge noorden en bezoekt Louis. Tot 3 jaar geleden nog een druk bezette workaholic in een prestatiemaatschappij, maar met het betrekken van zijn Mongoolse tent heeft hij nu een eenvoudiger leven, een groter bewustzijn en is simpelweg nog nooit zo gelukkig geweest.
Anita uit Lutjebroek bijt het spits af bij ‘Wat de boerin niet kent’-kookwedstrijd. Ze krijgt de andere 4 boerinnen op bezoek en verzorgt een smakelijke zwarte koolsoep.
Herman krijgt een rondleiding in het bedrijf van Jan Willem. In Afrika werd Jan Willem voor het eerst geconfronteerd met het fenomeen: verbouwen van voedsel op afvalresten. Nu kweekt hij paddestoelen in de koffiedrab van grote bedrijven en creƫert op deze kringloopmanier een zeer smakelijke oesterzwamkroket.
Naast leuke gesprekken en interessante ontdekkingen komt iedere uitzending het nieuwe item 'Wat de boerin niet kent...' terug. Tijdens de 10 afleveringen koken 5 boerinnen om de beurt voor elkaar, waarna de anderen de maaltijd beoordelen.'

Bij de EO om 19:25 op Nederland 2.

Dat is voor mij wel weer genoeg tv vanavond. Ik heb de gids doorgespit maar bij geen enkel programma (misschien alleen nog Kanniewaarzijn...) denk ik, daar blijf ik voor thuis, behalve bovenstaande. Ook het computeren kan me niet boeien. Zuchtend en steunend kom ik momenteel de dag door. De voorjaarsmoeheid zal toch niet nu al toeslaan?


1 opmerking:

  1. Ik doe met je mee, lekker met een breiwerkje op de bank, pot favoriete thee met wat lekkers en kijken & luisteren maar. Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen