Versier elke dag met een lintje!

maandag 5 maart 2012

ohh!!

Alweer ruim 3 weken geleden dat ik een blogje schreef! Maar ik had het ook zo druk en eerlijk gezegt ook niet zoveel zin om achter de computer te duiken. Een paar blogjes lezen mondt bij mij altijd uit tot uren naar dat scherm sturen en verder helemaal niets uitvoeren.
De afgelopen blogvrije weken heb ik dan ook best veel gedaan. Naast 10 dagen werken voor en op huishoudbeurs en een weekje Zeeland heb ik de schuur opgeruimd, de tuin lentefris gemaakt, een portret afgeschilderd wat er al bijna een jaar staat, een bureautje gemaakt en de financien weer op orde gebracht.

Ik heb jullie helemaal niet meer laten weten wat de stand van zaken was in het goochelen met geld project maar uiteindelijk hebben we het gehaald. De hypoaftrek kwam toch een dag eerder en geen dag te vroeg!

Inmiddels heb ik alweer de centjes flink uitgegeven en het lijkt er op, nee, het is een fiet dat we ook deze komende 10 dagen weer flink op de rem moeten trappen. Vervelend, maar vorige maand is het ook gelukt en van deze maand weet ik tenminste waar het geld gebleven is. Een weekje weg is heerlijk maar ook prijzig. De rem was eraf en uiteten meer regel dan uitzondering. Maar ach, we zijn maar 1x in de 4 jaar een dag getrouwd. De komende 4 jaar lukt het me vast de schade weer in te halen ;)

Deze 10 dagen een budget van 160 euro. Dat moet lukken. Geen bijzondere uitgaven op de rol, en de meeste gta's zijn binnen. Hoewel je het geld wel weer terugkrijgt kan het behoorlijk oplopen.
Deze week nam ik deel aan de acties:
2x Oral B tandpasta
2x Oral B tandenborstels
1x Iglo
1x La Menute
2x Whiskas 50% korting
2x Coca Cola 50% korting
2x Fanta 50% korting
2x Robijn wasverzachter 1+1 gratis
1x Hero fruitpasta 1 euro retour

Toch goed voor € 43,85 aan (bijna) gratis producten.

Toen ik nog op school zat deden mijn huisgenootje en ik boodschappen volgens de guldenregel. Niets mocht meer kosten dan 1 gulden. 2 stukjes vlees voor bijv. 1,89 mocht wel want daar kon je 2x van eten.
Nu zal de guldenregel niet meer opgaan maar met 50 eurocent zal ik ook niet ver komen. De komende week wil ik dan ook de 1 euroregel gaan toepassen, kijken of dat werkt.

Ik hou je op de hoogte!

1 opmerking:

  1. Klinkt goed die euro-regel :)

    Maarre... over die taarten maken... Als jij het niet meer gaat doen en je spullen staan op zolder te verstoffen, kunnen we dan misschien iets ruilen of wil je het misschien aan iemand overdoen? Als je het niet wilt uiteraard geen probleem, maar ik zie een mogelijke win-win situatie :) Jij wat meer ruimte in het maand budget en ik wat meer spulletjes voor het taarten bakken :)

    BeantwoordenVerwijderen