Versier elke dag met een lintje!

vrijdag 4 mei 2012

Weer een oudje adopteren?

Misschien heb je al eens op deze blog gelezen dat ik in een autootje van bijna 40 jaar oud rijd. Ik heb een zwak voor oude autootjes. Het rijden in zo'n autootje is een belevenis. Dat begint al vaak met starten; doet ti het of doet ti het niet? Niet altijd betrouwbaar en daarom hebben we ook een 'back-up auto'. Maar als het beestje eenmaal rijd dan is het genieten. Je kunt niet zo hard dus haast moet je vooral niet hebben. Daarom nemen we de B-wegen en zien we weer eens wat anders. We komen dan ook relaxter aan op bestemming dan wanneer we over de snelwegen razen.

Helaas is ons 600tje wat klein om mee op vakantie te gaan en dus ben ik op zoek naar een leuke kampeerbus. We zijn van plan de komende 2 jaar in NL te blijven om te sparen voor een langere reis naar Cuba. Maar op vakantie gaan moet blijven kunnen. Een weekje bijtanken in de tuin lukt niet echt, de buurkinderen weten snel genoeg dat Kleintje niet op vakantie gaat en dan zit het grut al snel een week bij ons binnen. En ook weekeindjes weg (tijdens het wedstrijdseizoen moeten we geregeld een slaapplaats zien te vinden) komen hier nog weleens voor.
Een eigen busje zou echt welkom zijn. Ook voor de verkoop op de vlooienmarkt handig en ik wil ook nog eens graag op de Rollende Keukens staan.

Nu is een caravan of een camper niets voor ons. Vaak zijn het van die witte dozen zonder uitstraling. Een oudje heeft toch meer smoel. En daarom ben ik op zoek gegaan. Zoekt en gij zult vinden; ik heb mijn oog laten vallen op een Renault Saviem SG2 uit 1969.


Een heel erg oudje, nog gebruikt als ME bus. Een busje met geschiedenis dus. Zo op het oog een prima karretje met een laddertje buitenom naar het dak en een bagagerekje er bovenop. 3 zitplaatsen voorin en een compleet interieurtje (waar nog wel het een en ander aan mag gebeuren, maar dat heb ik gedachten al helemaal uitgewerkt, mijn handen jeuken!). Ik ben zo enthousiast. Zie de geblokte gordijntjes al in de wind wapperen, stoeltjes buiten, barbequutje aan.
Thuis moeten ze nog aan het idee wennen; ik heb 1 ja, 1 nee en 1 onthouding... Het kan dus nog alle kanten op. Zou de hond mogen stemmen dan werd het zeker een ja. Toch Woef?

Wordt vervolgd...

1 opmerking:

  1. Oh maar een lief Volkswagencampertje is toch wel schattig? Een oudje dan wel hè... Oeps, ik geloof dat ik aangestoken ben door mijn wederhelft ; ) Maar jouw idee vind ik ook erg leuk hoor! Succes met het overhalen van de huisgenoten!!

    BeantwoordenVerwijderen