Versier elke dag met een lintje!

dinsdag 5 juni 2012

Ik val in herhaling...

Met nog €77,35 op de bank voor de komende 9 dagen heb ik mezelf maar weer eens verplicht een beetje creatief met geld te gaan doen. Vandaag al een goedkope macaroni kunnen maken die uitkwam op €3,67 en waar we, verbazend genoeg, nog een keer van kunnen eten. Een warme maaltijd met 2 soorten vlees en een gebakken eitje voor 3 personen voor €1,83, dat is echt een koopje voor mij. De ervaren budgetkoker zal het misschien nog goedkoper kunnen, maar wij houden nou eenmaal van een beetje bite (cajunspekjes), rulgebakken gehakt, en een pakje kant en klaar van 77 ct, daar ga ik ook niet moeilijk over doen. Eitje erbij, en ik voldoe weer aan de voorgeschreven eiwitten die ik dagelijks tot me moet nemen.

Morgen worden de boodschappen bij Lidl gedaan, donderdag is AH aan de beurt (ik heb me voorgenomen alleen voor het afgeprijsde vlees en de gta's te gaan, hopen dat ik me aan dit voornemen kan houden).
Bij Lidl hebben ze heerlijke couscous, een stukje kebab en  tzaziki erbij en je waant je ver buiten NL. Deze maaltijd zal op zo'n 4 euro gaan komen.
Donderdag rijst uit de diepvries, Chinese kool en varkensreepjes. Met een gta'tje van conimex komt deze maaltijd op €0,69 voor de Chinese kool.
Vrijdag zoals gewoomlijk eten bij de (schoon)ouders. Kosten: geen, maar wel alle kliekjes mee naar huis, en zegeltjes van AH + de Panini plaatjes maar die moffelen we voor we huiswaarts gaan wel weer weg.
Zaterdag wordt het vet en lekker, patat met broodjes hamburger. Het meeste ligt in de vriezer alleen frituurolie moet nieuw gekocht en dat is best duur.
Zondag een kliek surinaamse kip, ook uit de diepvries.

De laatste week zien we dan wel weer.

Een verjaarskadootje voor zaterdag moet nog worden gehaald  maar dat kan met de blokkerbon die ik kreeg voor e.o.a. enquette. Dus dat zal ook niet op het budget drukken.

Hoewel ik aan de ene kant zo graag uit zou willen komen met het budget, gaat er aan de andere kant steeds iets mis. Hoe meer ik bezuinig hoe meer ik uit wil geven. En omdat we helemaal niet echt blut zijn en dus makkelijk wel weer kunnen overschrijven is het me tot nu toe nog niet gelukt om van het huishoudgeld van volgende maand af te blijven.
Dat is het nadeel van internetbankieren. Al op de 28ste sluis ik €900,- naar de spaarrekening als huishoudgeld voor de volgende maand die op de 15e begint. Die tussenliggende 17 a 18 dagen staat het dus daar gewoon maar op die spaarrekening. En elke keer als ik inlog (vaak wel 2 a 3x per dag) zie ik dat geld daar staan. En dan is het o zo makkelijk om met een druk op de knop toch maar weer wat geld over te hevelen. Doen we volgende maand gewoon met wat minder. Ja daag, dat loop je dus gewoon niet meer in...

Ik ga me nu maar eens niet voornemen om het te halen, misschien haal ik het dan...

(Het is net of ik deze blog al eerder schreef. En ja hoor, hier deed ik een soort zelfde relaas, waarschijnlijk leer ik het dus nooit...)

1 opmerking:

  1. Haha, je hebt te maken met het goede-voornemen-consuminder-syndroom als ik deze zin lees "Hoe meer ik bezuinig hoe meer ik uit wil geven.".Dat had ik ook in het begin en ik lees het meer.
    Dat komt omdat je waarschijnlijk echt aan het vergaren bent en voorraden wilt aanhouden omdat dat goedkoper is. Tip is om niet per maand, maar per week te werken. Elke week een vast bedrag en het restant schuift door naar de week daarop. Op die manier is het meer een overzichtelijke sport

    BeantwoordenVerwijderen