Versier elke dag met een lintje!

zondag 24 juni 2012

Filmpje!

Onlangs zag ik dit filmpje en ik vond het best schokkend. Natuurlijk zijn de beelden snel achter elkaar gezet zodat het het effect nog schokkender maakt maar ik denk wel dat door dit soort plaatjes jonge meiden een heel verkeerd beeld van zichzelf krijgen. Zeker degenen die wat onzeker zijn.

Vroeger had ik er zelf last van. Op de basisschool al cupmaat C en rondingen a la J.Lo waren nou niet een binnenkomer in de brugklas en al snel viel ik buiten de groep bonenstakers. Te dik was de stempel die ik kreeg, maar die 50 kg zou ik nu graag weer wegen, oke iets meer!
Ik ontwikkelde mijn eigen 'stoornis', het 90210 syndroom noemde ik het zelf, naar de serie Beverly Hills 90210. Zolang ik niet leek op deze rijke, succesvolle meisjes had ik geen recht op mooie dingen, leuke dingen. Ik zou me in mijn fantasie dus niet in een Porsche mogen rijden want het plaatje klopte niet, wel een Porsche maar geen volle bos wapperende blonde haren, geen maatje 32? Dan ook geen Porsche...
Dit 'syndroom' heb ik inmiddels een beetje achter me kunnen laten (gelukkig want ik wil helemaal geen Porsche!). Deels omdat ik ouder ben geworden en inmiddels wel weet dat ik een heel verkeerd beeld van mezelf had, want nu zou ik een moord doen voor dat lijfje wat ik toen had. Maar deels ook omdat ik het gevoel heb dat ik er toch niets meer aan kan doen. Het verval is ingetreden, whaa!!! Maar ik ben aan het afvallen (voor gezondheidsredenen, niet vanwege een ideaalbeeld), bijtijds de grijze haren in de verf, wat vaker een nieuwe (kringloop)garderobe en ik voel me een stuk prettiger in mijn velletje. De beelden in dit filmpje kunnen me dus niet meer zo raken als het vroeger zou doen.

Toch heb ik het filmpje ook aan mijn zoon en zijn vriendjes laten zien. Ik vind het mijn plicht. Vooral ook jongens/mannen mogen wel weer eens terug in de werkelijkheid gegooid worden en weer weten hoe een echte vrouw er uit hoort te zien. Niet een die opgespoten, de hele dag in de minibikini met kont en k*t loopt te draaien.En die je weer in kunt ruilen als de 30 in zicht komt. Of misschien zelfs de 20.
Ik hoop dat mijn zoon later net zoveel van de vetrolletjes van zijn partner zal houden als hij nu van die van mij houd!

2 opmerkingen:

  1. Afschuwelijk hoe jonge vrouwen al zo onzeker worden gemaakt door de media. Ik luister altijd naar dit liedje als ik niet lekker in mijn vel zit: http://www.youtube.com/watch?v=Zm-MIdFXV_4 Leuke blog heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele goede film! Mooi eerlijk artikel ook! Groetjes, Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen