Versier elke dag met een lintje!

vrijdag 10 augustus 2012

Wel zo fair!

Ik ben niet zo fairtrade. Ben weleens gespot in de Wereldwinkel en heb er ook weleens wat gekocht maar ik kan er niet echt warm of koud van worden. Eet dan ook gerust een foute banaan, slechte chocoladeletter (is toch al slecht voor me) of een vervuild pangasiusfiletje.
Natuurlijk ben ik me er van bewust dat fairtrade gewoon beter is maar ja, gewoontes verander je niet zomaar. Maar nu heb ik toch echt het idee dat ik een beetje de faire kant op word geduwd.

Enkele weken geleden opende ik nl. een zoveelste spaarrekening (ben de tel een beetje kwijt) bij de ASN en als dank kreeg ik er een rijkgevuld fairtrade pakket bij. Dat smaakte naar meer en ik was al een beetje om. Leuk was ook de actiesticker op de rijst, je kon een half jaar abonnement op de Elle Eten winnen. Natuurlijk deed ik daar aan mee want 'Elle' is gek op eten. en krijg nou wat, heb ik ook nog gewonnen!!!

Fairtrade is dus nu gewoon super!

Als dank maak ik nu even reclame voor hen. Zie hier de Fairbag, een vrolijke (school)tas van gerecycled materiaal als reclamedoek en autobanden. Ook andere schoolspullen worden hiervan gemaakt. Kijk eens op fairbezig.nl voor de hele collectie, en ehh, niet geheel onbelangrijk, je kunt meedoen aan een prijsvraag en zo'n leuke tas winnen. Misschien win jij dit keer wat?


dit is mijn keuze

1 opmerking:

  1. Hier in dorpje-dorp zit ook een wereldwinkel, maar doordat die net buiten 'de loop' van de winkels is, kom ik er eigenlijk maar heel af en toe terwijl ze best leuke dingen hebben.

    En ik ben nog niet zo 'groen' dat ik er meer voor wil / kan betalen. Een banaan is voor mij ook een banaan, of die nou van de chiquita boom of van Max Havelaar komt. Tuurlijk weet ik dat ik eigenlijk voor die van Max zou moeten kiezen, maar als ik dan weer naar mijn huishoudpotje kijk, pluk ik ze toch van die andere boom.

    BeantwoordenVerwijderen