Versier elke dag met een lintje!

dinsdag 18 september 2012

Effe niet!

Heb ik weer... Vanmorgen met al mijn charme voor elkaar gekregen dat Barbarossi in de regen met de bus naar zijn werk zou gaan zodat ik de auto had en eens lekker kon gaan struinen bij de bouwmarkt. Nou, niet dus.

Hoewel we nog steeds met de badkamer bezig zijn ben ik ook aan 2 nieuwe ´projectjes´ begonnen. De huiskamer gezellig en winterklaar maken en de overloop boven aanpakken. Dat had ik beter niet kunnen doen.
Mijn hoofd loopt over van de ideeen maar er komt niets uit mijn handen.

Vanmorgen met een lijstje naar de Hornbach. Karretje mee en shoppen maar. Maar dat werd ´m dus niet. Ik werd lichtelijk gek in die winkel. Waren de Plumen met knalroze strijkboutsnoer niet toch meer iets voor de badkamer dan voor de huiskamer, want behoorlijk druk en aanwezig? Zou mooi staan met het roze schilderij, maar ja, weer roze, zouden de mannen dat nog eens pikken? En ehh, kunnen die lampen wel in de badkamer of zouden ze bij de eerste stoot condens ontploffen?
Misschien dan toch in de huiskamer, als leeslampjes boven het plankje dat achter de bank moet komen. Maar hoe breed moet het plankje, zo breed als de Ariadne at Home en de Jansen zodat ik deze erop kwijt kan maar daardoor minder goed naar de bijkeuken kan lopen? Toch iets minder breed maar dan kan het gezellige leesvoer er niet meer op?

Wil ik de overloop behangen of schilderen? Behang vind ik leuker maar de kat gaat daar zo lekker met zijn nagels in hangen. Wil ik behangen dan moet ik opschieten. Een laagje schimmel staat al op het restje plaksel van de huiskamer. Best nog bruikbaar maar niet lang meer en om voor 1 rol weer een pakje plaksel van 12,95 te kopen? Maar welk behang?
Uni, streep, bloemetje of toch dat moderne wereldstedenwoordenbehang dat wel erg gewaagd is bij onze jaren 30 deuren? Wel heel leuk bij de geletterde wereldkaart en mijn kapstok van een oud bagagerek uit de trein. Vakantiefoto's erbij, krijgen die ook nog eens een bestemming...

Ik keek eens naar mijn karretje en wist het gewoon niet, dit was een kansloze missie... En toen deed ik iets wat niet vaak voorkomt. Ik heb dat karretje aan de kant gezet (sorry voor degene die alles weer moet opruimen!) en ben zonder een enkele aankoop de deur weer uitgegaan. Heb thuis Barbarossi gebeld dat het hem niet ging worden vandaag en ben in mijn bed gestapt. Balend van de mislukte trip ben ik in slaap gevallen.

Nu ben ik al een tijdje wakker. Beneden heb ik systematisch opgeruimd, een muziekje opgezet, muffins gebakken en een kopje thee gezet. De leesmap ver weggelegd, de nieuwe Ikeagids en de Vriendin dichtgelaten. Even geen leesvoer waarin je wordt doodgegooid met leuke ideeen voor je huis (ideeen genoeg in mijn hoofd, maar hoe komen die eruit?), hoe je je sexleven weer spannend maakt (gaap), hoe je zonder schuldgevoel je moeder in een verzorgingshuis stopt (armen en benen afhakken want ik krijg mijn moeder er alleen rollend in), welke najaarsmode je vooral in de kast moet hebben hangen (najaar/voorjaar? Ik draag het hele jaar hetzelfde, een zomerjurkje is ook leuk met een warme maillot en een vestje) en hoe je die vakantiekilo's kwijt raakt (dat gaat in mijn geval vanzelf ;), ben zelfs dit jaar met minder kilo's teruggekomen!), een jongere huid kunt faken en er weer net zo stralend als je puberdochter uit kunt zien (ligt het aan mij, ik zie alleen maar ontevreden puberkoppen...).

Vanavond nog even die aardige Nuonmeneer de deur wijzen, die al dagen komt leuren met een nieuw abonnement en denkt dat hij bij mij beet heeft, en dan lekker op de bank onder het oude leeslampje op het oude plankje waar wel de Ariadne op past verder lezen in een paar oude Genoeg!'s zonder al die moeten-tips.

Dus ehh... Vandaag effe niet!


1 opmerking: