Versier elke dag met een lintje!

donderdag 6 september 2012

Vandaag en morgen

Omdat het vandaag bij de schulddienstverlening niet echt storm liep, of eigenlijk helemaal niet liep (je zou denken dat er geen mensen met schulden zijn of dat ze deze in ieder geval zelf kunnen oplossen, maar dat is wishful thinking), heb ik de dag maar eens aan mijn eigen budget besteed.

Er stonden nog wat gta-tjes op mijn lijstje (met dank aan Jutvrouw en gratis.pagina!) die deze week gaan verlopen en dus haalde ik op de valreep nog 2 gratis verpakkingen Ariel Tabs, 2x Oral B tandpasta en 2x Oral B tandenborstels. Ook maar meteen 4x Ambi Pur producten gehaald. In totaal toch weer €47,40 aan gratis producten. Een leuke manier om de komende kerstpakketten aan te vullen.
Ik heb inmiddels zeker twee mensen die ik graag zo'n pakket wil geven.

Een van de mensen is een lieve kennis. Ik vind het altijd erg gezellig even een bakkie met haar te doen maar het kost me wel een hoop energie. Want als ze begint over haar ex dan gaan mijn haren overeind staan. De ex heeft alimentatieplicht voor zijn 2 oudste kinderen die hij liever niet wil zien (het is hier geen kwestie van niet mogen zien want lieve kennis doet er alles aan om de kinderen een band te laten houden met pa), maar kan dit niet betalen (110,- per kind, per maand). Inmiddels heeft hij ook bij zijn 2e vrouw 2 kinderen en is de 3e op komst. Nu vraag ik me af, als je al niet voor de eerste 2 kinderen kunt betalen waarom dan nog 3 kinderen op de wereld zetten?
Zijn 2e vrouw is zwaar gelovig en ook hij heeft het geloof aangenomen. Prima, ieder zijn ding. Maar welke kerk neemt jaarlijks 900,- aan giften in ontvangst van een man die geen geld heeft om zijn oudste kinderen enigzins te onderhouden? Een man die de niet betaalde alimentatie wel opgeeft aan de belastingdienst en €50,- onkostenvergoeding opgeeft omdat hij zijn kinderen moet ophalen...

Het is zo oneerlijk te zien hoe die kleine mannetjes hunkeren naar een vaderfiguur en een moeder die eens relaxed op de bank kan zitten zonder zich druk te hoeven maken om de financien en de rol van vader en moeder op zich te moeten nemen. Wij proberen haar te ontzien door de kinderen weleens mee te nemen op een uitje, een partijtje voetballen met Barbarossi en de hond, of op woensdagmiddag naar Ikea in de ballenbak, een feestje!
Zij verdient zeker een kerstpakketje! Maar zover is het gelukkig nog niet.

Op mijn gta-rondje kwam ik ook nog een goede deal Whiskasmaaltijdzakjes tegen. Ik koop ze niet, veel te duur en veel te weinig inhoud voor mijn katten, maar mijn moeder geeft ze aan de hond (?!). Bij AH 1+1 gratis en ook nog eens 35% korting. En dan ook nog eens 6 euro korting via een kortingsactie. I.p.v. de € 24,70 die ik normaal zou moeten (zou ik dus niet doen) betalen kost het me nu maar €2,02! Daar zal de hond lekker van eten!

Bij de kringloop vond ik de 'Crisis Checklist' van Marieke Henselmans, een warme sjaal met zilveren stippels en een heerlijk joggingpakkenvest met piepkleine skelettenkopjes erop. Goede attributen voor een lang weekend want ondanks dat het een prachtig nazomerweekend zal worden zullen we warme kleren voor 's avonds nodig hebben, en een leuk boek is ook nooit weg. We gaan nl. voor het eerst en het laatst dit jaar kamperen. En nog wel budgetkamperen, voor €0,- bij Roompot. Alleen de toeristenbelasting hoeven we te betalen en daar kan helaas niet op worden beknibbeld. Ook gaan we ballonvaren, Kleintje won vorig jaar 2 ballonvaarten bij Pringles en die gaan we dit weekeind eindelijk verzilveren. Ben heel benieuwd met mijn hoogtevrees...
Bij de plaatselijke fietsenboer hebben we een bakfiets gehuurd, want op een half uur fietsen van de camping is een dorpsfeest met bijbehorende rommelmarkt. Daar hoop ik weer leuke vonsten te vinden, en die kunnen dan hup mee in de bakfiets.

Ik heb er zo'n zin in, lekker op zijn Hollands door de polder fietsen, dorpsfeestje meepikken, warm zonnetje op de blote benen, picknicken in het natte gras, daar kan geen reis naar Cuba tegenop! Ik ben toch echt een echte kaaskop!!!



6 opmerkingen:

  1. Heerlijk zo´n echte kaaskop die daar ook nog eens gewoon voor uit durft te komen... Heel veel plezier dit weekend, enneh horen we nog hoe het was in de lucht??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ik werd misselijk van het verhaal van je lieve kennis. Ik ben zelf RK opgevoed en het eerste wat mij te binnen schoot, de kerk kan zijn giften dan wel accepteren er komt een dag en dan moet hij zich nog verantwoorden: BAH, wat een naar mens. En jij bent helemaal top dat je je zo over haar ontfermt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Lief dat je daaraan denkt. Zou ik ook doen maar haar advocaat heeft dat afgeraden omdat de eis waarschijnlijk toch in het voordeel van hem is en dan moet ze alles weer terugbetalen. Ik opperde al al het geld zolang op een spaarrekening te parkeren tot ze weet waar ze aan toe is. Daar zou ze over nadenken.
      Eerlijk gezegd denk ik dat ze een beetje moe gestreden is...

      Verwijderen
  4. Zukke "kerels"...........je zou ze toch!! Maar wel fijn dat ze goeie mensen om zich heen heeft. Slim idee om een bakfiets te huren op locatie ;-))dat je maar bepakt en bezakt weer terug komt met leuke dingen. Trouwens nog even een tip voor Kleintje: haal bij de bieb even een spaarkaart voor de gratis-zwemmen-actie. Hij mag 2x in de week een stempel halen (2x iets lenen) en bij 4 is de kaart al vol en mag hij een keer gratis zwemmen bij je om de hoek ;-))Veel plezier op je kampeerweekendje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt als mijn ideale vakantie. Die bakfiets die moet ik onthouden....Wij gaan ook vaak naar roompot, maar dan in een huisje. Hebben geen caravan en durfde het met de tent niet aan...

    BeantwoordenVerwijderen