Versier elke dag met een lintje!

dinsdag 20 november 2012

ohhh...

Ohh, is het alweer zolang geleden dat ik een blogje schreef??? Ik had toch genoeg te melden, het ging er hier nl. lekker aan toe op bespaar- en verdiengebied. Maar ik zal jullie niet vervelen met oud nieuws en gewoon vanaf vandaag de draad weer oppakken.
 
Vandaag heb ik weer geld kunnen verdienen aan onze grootgrutter. Verdiende ik vorige week al €2,46 door een lihlbon van €3,45 op een bonusproduct van €0,99 in te leveren, nu kreeg ik €1,55 toe. Hoe?
Bij onze AH (schijnt niet bij alle te kunnen) kun je de lihlbonnen inleveren bij bonusproducten. Lever je op een product van €0,99 een kortingsbon van €1,75 in dan krijg je €0,76 erbij! Vandaag in de bonus/lihl combi de Dreft, Lotus, Maggi (2x), Antikal en Ambipur.

Voor alle boodschappen betaalde ik uiteindelijk €24,02 waar ik vóór alle bonus, lihl, en 35% kortingsacties eigenlijk €41,90 had moeten betalen. Ik haalde ook nog voor 3,- koopzegels zodat mijn boekje weer vol is en ik weer een lekker spaarcentje voor de feestdagen heb.

Gisteren afgesproken dat het dit jaar mijn beurt is om het 1e kerstdagdiner te maken. En ik weet ook al wat het gaat worden. Dit jaar niet (yeah!) de haricot verts in bacon gewikkeld, de rollade in cranberrysaus of de Viennetta ijsrol... Kleine hapjes, culinair rondom de wereld noem ik het maar. Ja, ik ben er vroeg bij dit jaar maar ik heb er zin in. Mijn idee is nl. een zo gezellig en uitgebreid diner te maken zonder al teveel geld uit te geven. En op deze manier even lekker tegendraads te zijn naar de familie toe die nog altijd denkt dat lekker duur moet zijn ;).
En nu ik dus al weet wat ik allemaal wil maken kan ik vast strategisch inkopen. De cannaloni die voor vandaag op het menu stond is al weer geschrapt en zal dienen als een van de 10 verschillende hapjes die ik zal serveren bij het diner.

De kruiden en specerijen die ik nodig heb zijn ook al binnen. Ik heb nl. een 'kruidenswap' gedaan met mijn vriendin. Dat leverde lekkere dingen op als ingemaakte citroenen, sumak en Javaanse marinade. Zij kreeg van mij vooral veel strooisuikers om cupcakes op te leuken, mosterdpoeder, komijn en korianderzaden en andere lekkere dingen waar je altijd veel van moet kopen en maar een snufje van nodig hebt.
Maar ik heb nog steeds veel liggen dus als iemand anders ook wil 'kruidenswappen'?

Een van de hapjes die ik wil maken zijn abrikozengaletjes met serranoham.

Halveer 3 ontdooide plakjes bladerdeeg. Leg ze op de bakplaat en verdeel er 12 in reepjes gesneden, gewelde abrikozen over. Bestuif ze licht met poedersuiker en sprenkel er wat balsamicoazijn over. Bak de galetjes in een voorverwarmde oven van 200 graden celcius in 12-15 minuten gaar en goudbruin. Leg op elk galetje een plakje serranoham.

De serranoham heb ik al gekocht, Dit is een gta van Campofrio, en kost me dus niets. De kosten van het bladerdeeg, de suiker en de azijn zijn zo goed als te verwaarlozen. Alleen de abrikozen kunnen wat duurder uitvallen maar genoeg tijd om te prijsshoppen dus dat komt wel goed. Ik denk dat dit hapje voor 8 personen op hooguit 0,25 p.p. uitkomt.

1 gerechtje bedacht, nog 9 te gaan...

Als laatste nog een 100% gta, die van de Swiffer Duster XXL. Kijk voor de actievoorwaarden op de actieverpakking en bij Blokker.

2 opmerkingen:

  1. Hoi!
    Ik wil wel kruiden swappen, grappig woord eigenlijk.
    Vooral de korianderzaad en komein.

    Ik heb kruizen munt, kerrie poeder, citroen zuur... Laat het me maar weten :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hallo Pareltje,

      Leuk dat je mee wilt doen aan de kruidenswap. Ik ga even op onderzoek uit hoe ik je kan mailen zonder onze id's weg te geven. Tot snel!

      Verwijderen