Versier elke dag met een lintje!

woensdag 28 november 2012

Zo stil in mij...

...n huis...

Het komt niet vaak voor dat ik 's avonds helemaal alleen in huis ben. Raar idee, niemand thuis. Overdag ben ik vaak alleen thuis maar dan vind ik het heerlijk. Lekker mijn eigen gedoetje in mijn eigen tempo. Heb ik het druk dan maal ik niet om gezelschap, maar nu, zo 's avonds vind ik er niks aan.
Toevalligheden volgen elkaar op. Hondje is uit logeren, kleintje is bij opa en oma en Barbarossi is trainen geven. En nu doet ook nog eens de televisie het niet. Geen enkel geluid in de kamer behalve het raken van de toetsen op mijn laptop. Of toch, in de verte hoor ik een piepje, of een fluitje, van misschien wel een vogeltje. Eén piepje, en dan is het weer even stil. Gezellig zo'n vogeltje, denk ik nog, en ik ben nieuwsgierig waar hij zich heeft verstopt. Hij is moeilijk te vinden want de piepjes zijn wel constant maar er zit een behoorlijk lange stilte tussen twee piepjes in.
Ik geef het bijna op, dan maar geen stukjes brood hoor...

 
...maar daar zal de bijna lege batterij van de brandmelder vast niet wakker van liggen...

1 opmerking:

  1. Ik was vanavond ook alleen. Voelt toch anders dan overdag. Ik ben graag alleen, maar ik weet dat Husband weer thuis komt.

    De stilte voelt 's avonds toch anders.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen