Versier elke dag met een lintje!

maandag 3 december 2012

Overstapkriebels 2012 II

Nog altijd veel kriebels hier, niet alleen voor het heerlijk avondje vanavond en woensdagavond maar ook voor het overstappen.

De overstap naar Telfort is niet doorgegaan. Het leek een mooie deal maar gelukkig had Barbarossi de kleine letterjes beter gelezen dan ik en bleek dat de tv ontvangers met een echte ouderwetse antennedraad waren. Dus om boven ook tv te kunnen kijken moest er weer een draad langs de muur en door het plafond getrokken worden. Bijna achterlijk dat dit nog steeds wordt aangeboden in een zo goed als draadloos tijdperk. Dus voor de winst van een paar euro per maand ga ik geen gaten boren en kabelgootjes inslaan. We blijven dus nog even bij de oude aanbieders.

De leesmap is wel opgezegd. Een half jaar te vroeg, maar na een eerste verlenging zou dit volgens de Wet van Dam mogelijk moeten zijn. Volgens het boekje opgezegd, aangetekend, als kun je hier nooit verplicht toe worden. Tegenwoordig mag je zelfs opzeggen zoals je het contract bent aangegaan, telefonisch of per email bijv.
Helaas kregen we de aangetekende brief ook weer terug, deze was nooit aangenomen door de ontvanger. Verschillende brieven naar verschillende adressen, emails en telefoontjes gepleegd, maar nooit komt er iets aan... We zijn niet de enige met deze klachten, het internet staat er vol mee.
Dus hebben we zelf maar de stekker eruit getrokken. Evt. afschrijvingen worden direct gestoneerd en wij wachten wel op de incassobureaus dan wel de rechtsgang. Geen probleem.

Tamara Veen wees mij op de verzekeringen van Ditzo en Achmea. Wij zijn nu nog verzekerd bij Ditzo en dat bevalt prima. Toch gaan we per 1 jan. overstappen. Reden: Ditzo vergoedt maar 75% tot een max. van 500.- voor de gehele looptijd van de verzekering voor orthodontie. Dit is natuurlijk een lachertje want dat ben je bij de eerste 2 afspraken al zowat kwijt!
Gelukkig kwam ik er achter door toch nog eens de polis door te nemen anders had het ons veel geld gekost.
Een zorgverzekeraar vind ik niet moeilijk te vinden. We hebben weinig zorg nodig dus veel kunnen we afstrepen. Ik vul via Independer.nl en Zorgkiezer.nl mijn wensen in en 2x 3 verzekeraars komen daar uitrollen. Ik bekijk ze alle zes (vaak zijn het dezelfde) en neem dan een van deze. Ga ik verder zoeken dan zie ik door de bomen het bos niet meer en wordt het helemaal niks met overstappen.
De overstap naar de nieuwe verzekeraar gaat ons 35,- meer per maand kosten maar levert ons minimaal 2700,- op.
De beugel wordt volledig vergoed en ons eigen risico is verlaagd naar het minimale bedrag. Mijn op handen zijnde operatie wordt ook volledig vergoed.
Eerst wilde Barbarossi zelf gewoon bij Ditzo blijven, dit jaar hebben we geen zorg hoeven betalen dus verzekerd zijn voor 119,- is een prima bedrag. Alleen was die 119,- berekend op een eigen risico van 450,-. Bij de nieuwe zorgverzekeraar betaalt hij hetzelfde bedrag maar met een eigen risico van 350,-. Dat is toch weer 100,- 'winst'.

Ik heb een goed gevoel over de nieuwe zorgverzekeraar. De polis en de passen zijn al binnen, ze hebben een duidelijke 'mijnpolis-pagina' en de premie is oké. Ook dit jaar is het plan om elke maand een vast bedrag (58,33, dit is 2x het eigen risico) opzij te zetten om de evt. kosten die van het eigen risico afgaan te kunnen betalen. Dit jaar hebben we dat ook gedaan dus als er dan een rekening binnenkomt is daar gewoon een potje voor.

Overigens ben ik de verzekering aangegaan via Moneymilionair en kreeg ik weer wat parels bijgeschreven, toch weer 15,- in de pot.

De laatste grote overstap is de energie. Dit hebben we nu collectief gedaan via Eigen Huis. Geen idee wat ik kan verwachten. Op de een of andere manier ben je toch altijd meer kwijt dan je werd voorgespiegeld. Afwachten dus...

Autoverzekeringen e.d., daar wacht ik nog even mee. Omdat je geen jaarcontracten meer hoeft af te sluiten en meteen kunt opzeggen komt dit wel weer een andere keer. Ik ben nu wel een beetje overstap moe...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen