Versier elke dag met een lintje!

vrijdag 11 januari 2013

Mag het nog?

De beste wensen wensen? Ach, waarom niet, dit is de eerste keer in het nieuwe jaar dat ik weer blog. Dus ik doe het gewoon; DE BESTE WENSEN!

Op bespaargebied gaat het hier al een tijdje erg goed. Vooral het besparen van ruimte. In de kerstvakantie heb ik systematisch de zolder aangepakt. En ik ben bijna klaar, alleen nog wat administratie wegwerken. Dat ga ik dit weekend doen. Het wordt koud en guur dus dat is dan een mooi klusje om de dag door te komen.
Drie verhuisdozen vol met kerstspullen, cd's, oud papier, prulletjes e.d. zijn gerecycled. Naar de stort, plastic- en papierbak, kringloop of rommelmarkt. Andere spullen zijn geordend en nu makkelijker terug te vinden. Op elke doos zette ik de datum 01-01-13. Wanneer ik iets uit een doos nodig heb zet ik de datum van die dag op de doos. Eind dec. 2013 zal ik de data bekijken, zitten er dozen bij die een jaar niet bekeken of aangeraakt zijn, ja, die zullen het dan moeten ontgelden in 2014. Niet gebruikt = zo goed als zeker weg.

Door alle opruimwoede was ik even bang dat ik deel 3 van mijn autootje (die hebben oldtimertjes nog) weg had gegooid, en net nu er een koper zou komen voor mijn rode monster. Toch maar weer de hele zolder overhoop gehaald, op zoek naar dit piepkleine, maar o zo belangrijke papiertje. Uiteindelijk vond ik het, op een hele rare plek. En niet eens op zolder...

Mijn rode monster is gisteravond dus verkocht. Met pijn in mijn hart. Maar het kon niet anders, ik liep er financieel leeg op en het wagentje bracht mij dan alsnog nergens. En nu krijgt hij een andere thuis. Bij een vrouwje dat de stoelen wil bekleden met panterprint. Kijk, zo'n vrouwtje gun ik mijn autootje, niet die opkopers en handelaren die voor €500,- een dealtje willen maken. Ik heb wat op de verkoopprijs moeten interen maar er zat een grote gunfactor aan en dat is toch ook wat waard?

Dag autootje!!!

3 opmerkingen:

  1. Wat een goede tip van dat opschrijven op dozen. Ik doe dit al met kleding. Als ik twijfel of het in de zak van Max gaat, doe ik het in een 'tussenstation' zak. Heb ik deze 6 maanden niet aangeraakt dan gaat het alsnog weg.

    Zeer herkenbaar je verhaal over je oldtimer. Wij hebben een Mercedes uit 1979 waar we vorig jaar, aan onderhoud ons de blubber aan hebben betaald. Retro man wilde hem gelijk weg doen toen hij het eind bedrag zag. We kijken het nog 1 jaar aan en beslissen dan wat we gaan doen met ons oranje monster.

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tja.. als het alleen maar bergen geld kost is het niet leuk meer toch kan ik niet nalaten om te zeggen dat ik het een super schattig autootje vind !.

    Het ruimen van kleding doe ik eigenlijk op dezelfde manier, een jaar niet gedragen ? dan gaat het naar het leger des heils.

    Goed weekeinde !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een snoepje... Kan het me voorstellen, als snoepje zoveel geld kost. En idd, de gunfactor is heel belangrijk! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen