Versier elke dag met een lintje!

woensdag 27 februari 2013

Kinderen!

Het ene moment halen ze het bloed onder je nagels vandaan en het andere moment zijn ze geniaal (zonder dat ze het zelf weten)!

Mijn zoon heeft geen enkele hele broek meer in de kast hangen. Alle broeken, jeans of sweats hebben een gat op de rechterknie. Hoe hij het voor elkaar krijgt weet ik niet maar de duurste en mooiste broeken zijn zo door. Vandaar dat we dan ook maar de goedkope kopen. Zonde hoor, zo'n broek is nog prima, op de knie na dan. Maar de tijd van kniestukken of appeltjes is helaas voorbij. Afknippen en voor de zomer bewaren is de enige optie. Alleen de sweats, daar mag nog wel een stoere applicatie op. Best rot werk om die dingen erop te naaien. Zo'n skinny gaat moeilijk onder de naaimachine en met de hand is ook weer zo'n gedoe.

Vandaag dacht ik mijn zoon tuc te hebben. We waren toch in de stad voor de beugeltandarts dus dan ook maar meteen een paar nieuwe broeken aanschaffen. Nou, wat een crime! Meneer wil geen enkele winkel in (hooguit 3 winkels zijn we geweest want ik hou ook niet van shoppen), vind niets mooi, te skinny, te wijd, te rood, te groen, teveel zakken, te weinig zakken. En wat mij betreft; te duur...
Meneertje verstopt zich in de winkel zodra ik een met precisie uitgezochte broek heb gevonden. Moet ik hem eerst weer zien te vinden. En we hebben het hier niet over een kleuter hè!
Na de derde keer was ik het zat, dan maar geen broeken, maar dan ook geen Xbox of internet, de hele week. Meneertje vond het best.

Beide met een boos gezicht naar huis gefietst. Ik mijn zin niet, dan hij ook niet.
Mijn gedachten waren evil. Elke stukke broek zou ik weggooien tot hij er geen meer had en voor mijn part in zijn onderbroek naar school zou moeten..., nooit meer Xboxen tot er een nieuwe broek in huis zou verschijnen..., geen vriendjes, geen fuifjes.
Maar omdat ik wist dat ik wat dat betreft toch geen voet bij stuk zou kunnen houden ben ik, eenmaal thuis toch maar weer de dialoog aangegaan. Meneertje wilde gewoon geen nieuwe broeken, hij vond die gaten best lekker. Dan maar een compromis, wel nieuwe broeken maar niet winkelen. Halleluja voor online shoppen.

Al snel vonden we 3 broeken en 2 shirts bij Hennes en Mauritz, kosten €74,70. Incl. verzendkosten à €4,90. Slik!!! We wonen op loopafstand van de H&M en dan 5,- betalen? Maar ja, een compromis is een compromis...
Tot ik een helder moment had; kortingscodes!!! Na vele codes te hebben geprobeerd (je moet toch wat op een druilerige inmiddels zonnige woensdagmiddag) was de combi 0428 en 1304 uiteindelijk goed voor een korting van €21,45! Oké, zonder verzendkosten €16,55 maar toch.

Dus als meneertje niet zijn bokkekop op had gezet was ik gewoon een stuk duurder uitgeweest. Waarschijnlijk heeft alles een reden...
En nu zijn we allebei blij, de Xbox staat weer aan en er is weer een fuifje.
Eind goed, al goed!
 

1 opmerking:

  1. met verbazing lees ik je blog..
    vul je dan gewoon getalletjes in bij die kortings code ? hihi

    en ach ja zoonlief..
    hahaha :-)
    tkomt goed schatje :-)

    BeantwoordenVerwijderen