Versier elke dag met een lintje!

maandag 4 maart 2013

D'r in en d'r uit!

Dacht ik dat we het deze maand wel zouden redden met ons maandbedrag maar wederom wordt het allemaal weer wat krapjes...
Veel ging eruit, maar daarmee houden we wel de economie draaiende ;).

Zo kregen we een snelheidsboete van €30,- binnen voor wel 3km te hard rijden :(.
En sinds ik mijn wegenbelastingvrije rode monster inruilde voor een belastingplichtig inimini jeepje (dacht dat ik na het monster nooit meer verliefd zou worden op een auto maar ik wil deze nu al niet meer kwijt!) zijn de vaste lasten met €31,- per maand gestegen.
Het lange weekend van Barbarossi naar Zweden wordt maar gedeeltelijk vergoed, kosten zijn toch wel €150,-
Een nieuwe fiets met goed slot voor Meneertje (mam, deze vind ik echt mooi, please?!), €220,-. Meneertje reed al vanaf zijn 6e op een fietsje van €12,50 van de kringloop. Ne het al een echte 'man' wordt mag daar best een mooie fiets tegenover staan. Een veilige vooral ook, de schooltuinen beginnen volgende maand en over anderhalf jaar wordt het bikkelen maar de middelbare school.
Een lang weekend zonder Barbarossi betekent voor mij lekker ongestoord klussen, kosten ruim €200,- (nieuwe wc bril, zelfgemaakte shutters, antidiefstal-ring voor aan de buitenmuur om de fietsen aan vast te zetten, tochtstrips en kleingoed).

Aan de andere kant ontvingen we onverwacht een leuk bedrag, incl. rente terug van Greenchoice, zij hadden een verkeerd gastarief gerekend en dat is teruggestort.
Barbarossi bleek nog een slapende spaarloonrekening te hebben waarvan de jaaropgave al jaren naar het adres van zijn ouders werd gestuurd. Leuk dat ze dat even doorgeven, NOT!
Toevallig kwam ik de envelop tegen toen ik een papiertje zocht. Meteen de rekening maar opgezegd, het saldo wordt deze week nog gestort.
En een oude rekening die maar bleef liggen bij Ditzo wordt, als het goed is, nu met spoed behandeld en hoop ik toch snel op mijn rekening terug te zien.
En dan horen we dus nog de reiskosten naar Zweden à €500,- vergoed te krijgen (lastig dat je het eerst moet voorschieten!)...

Deze inkomsten dekken nog niet alle uitgaven maar het is in ieder geval wat.

Dus om toch nog wat meer te besparen op de vaste lasten dienen we een bezwaarschrift in tegen de WOZ. Ons huis is in een jaar tijd €40.000,- meer waard geworden... Het zou een leuk compliment zijn, we hebben er genoeg geld ingestoken om er een droompaleisje van te maken, maar ik denk niet dat de gemeente dat voor ogen had.
Ook nemen we de overlijdensrisicoverzekering eens onder de loep (wist niet dat dat kon). Vandaag in Radar een interessant item hierover. Zeker iets om te overwegen.

Nog €160,- te gaan tot de 14e, dat moet toch lukken?


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen