Versier elke dag met een lintje!

woensdag 20 maart 2013

Klussen zonder kosten

Van de week heb ik mijn blognaam weer eens eer aangedaan. Ik vond nl. bij de vuilnis een (in mijn ogen) prachtige kast in brocante stijl. Oftewel, hij kon wel een kwastje verf gebruiken. Maar goed, dat hebben bijna al mijn meubeltjes dus uit de toon vallen zal hij niet zo snel doen.
Ohh, wat ben ik nu blij dat ik mijn kleine rode monster heb ingeruild (Sorry!)voor een Jimny met trekhaak. Voor een verstokte morgenster als ik is een verhuiswagen vast nog te klein maar zo'n Jimny is al een stap op de goede weg!

Leuk zo'n meubel erbij maar waar gaan we die nou weer laten in ons poppenhuis? Iets erin, dan iets eruit is eigenlijk ons motto maar het gaat me wel aan het hart hoor. Dus doe ik het gewoon niet, puh! Maar wat dan?

Fijn dat er uit die rottige slapeloze nachten nog wat nuttigs komt. Dat betekent dat ik aan het werk kan. Ik heb nl. eergisternacht bedacht dat ik weleens twee meubels met elkaar kon combineren. Het nachtkastje dat dienst doet als éénpotig buro mag terugkomen op de plek waar nu de nieuwe kast komt. Het buroblad komt ook wel weer van pas. Dit moet een project worden wat nu eens geen geld kost. Alles wordt hergebruikt en i.p.v. naar de bouwmarkt te rennen is een bezoekje aan de schuur ook een optie. Verf, schroeven, sloophout, wie wat bewaard die heeft wat.

Ik begin met ruimte maken, alles van de muur. Gaten vullen en meteen maar opnieuw schilderen. Vulmateriaal en verf in de schuur in overvloede.
De kast met zijn drie legplanken wordt uit elkaar geslagen (grof geschut maar wat al tientallen jaren vast zit zal niet snel wijken). Het nachtkastje krijgt zijn nieuwe plek in de andere kast. De legplanken worden ingekort, of in de breedte verlengt om een nieuw buroblad van te maken, verplaatst naar de goede hoogte en meteen ingericht als computermeubel.

Beetje bijkwasten, kastje aan de muur, lamp en frutsels erop en binnen een dag heb je een heel nieuw hoekje.



Voor noppes! Dat is nog het leukste!!!

7 opmerkingen:

  1. Supermooi gedaan! het ziet er ook erg praktisch uit!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn nu de mooie dingetjes van het leven, die zo onverwacht op je pad komen. 'k Zou haast zeggen "geniet ervan" maar zo te lezen doe je dat al volop! Leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zo, vooral dat het helemaal gratis is!
    Ik vraag me alleen af wat een 'morgenster' te maken heeft met het verzamelen van spullen ;-) Of leg ik nu de foute link?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed gedaan, een klus naar mn hard, hier klussen wij al 6 jaar, zonder winkel, afval is onze levrancier van bruikbare bouw materiaal, verf komt uit schuur en zolder, desnoods bij anderen, zij laten door ons de schuur leeghalen, wij kunnen eigenlijk alles gebruiken,

    Gr malle Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. juist ! zo doe je dat !
    en dat is de kick, het kan zo in een woonblad
    Complimenten !

    liefs, Ellen
    http://ietsiepietsiekitschie.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen