Versier elke dag met een lintje!

maandag 18 maart 2013

Cheapskate kringloop

Net weer even geluisterd naar het liedje Thriftstore op haar blog. Heerlijk nummertje!

Ook ik ben groot fan van de kringloop. Vooral op de kledingafdeling kan ik me flink uitleven.
De keus is groot maar ook weer niet. Want wat niet past, past niet. Geen maatje 36 tot 46, geen model in zowel rood, wit of blauw. Hè lekker, niet al te veel keus, daar kan ik wat mee.In de winkel maak ik mijn combi's. Ik kocht laatst een wit flubberrokje met zwarte zomen en een zwarte strik op de heup, daarop een zwart/wit gestreept truitje en een fuchsia roze jasje. Met een dikke zwarte panty en slobberlaarsjes voelt het een beetje Joie de Vivre/Brigitte bardot-achtig, leuk! En nog leuker, de prijs, voor nog geen €10,- een hele 'nieuwe' outfit. Daar kan geen echte kleding- zaak tegenop.

Mijn inspiratie haal ik nog weleens uit de vele fashionblogs op het net. Kittige, superpetite meisjes showen daar elke dag hun outfit. Zwoel en zelfverzekerd kijkend in een minilensje, 'kijk eens hoe fashionable ik ben!'...
Fashionable wil ik ook wel zijn, maar dan met mate. Ik doe niet mee met de mode maar wil er wel graag een beetje gezellig bijlopen. Ik laat me inspireren maar ga niet kopieren. Zo zul je me dan ook niet met een armtas/hutkoffer lopen. Ik heb het één keer geprobeerd, wat een ellende, op de hoek van de straat had ik al een tenniselleboog. Ook van die enorme palen zal ik niet (meer) dragen. Leuk als je kittig voor de dag wilt komen maar als je elke dag op die palen de keitjes van de Dam moet trotseren mag je je wel op een extra uitgebreide zorgverzekering trakteren... Ook op het schoolplein valt dat kittige toch een beetje uit de toon.

Nu vond ik twee leuke filmpjes op youtube van Uptown Cheapskate, een kringloopwinkel in SLC, Utah waar zo'n kittig ding (jongetje in dit geval) je een hele garderobe aanmeet voor een fractie van de prijs die je zou mogen neertellen als je op de designerstour zou gaan. En eerlijk gezegd vind ik de bij elkaargeflanste outfits veel leuker!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen