Versier elke dag met een lintje!

woensdag 8 mei 2013

Holbewoner

Na een zware operatie ben ik eindelijk weer thuis. Heerlijk, weer in mijn eigen gedoetje. Maar ik ben er nog lang niet en voel me een beetje een holbewoner. Ik kom bijna niet uit mijn grot en alles gebeurt op de m2. Ik moet me overgeven aan mijn familie en dat is lastig voor iemand die het gezin normaal gesproken draaiende houd. We zijn al een tijdje door ons maandelijkse huishoudgeld heen en maken nu dankbaar gebruik van het verdiende Koninginnedag-wcgeld.
Ik kan niet wachten tot de 15e, wanneer we het huishoudgeld voor de meimaand mogen aanbreken en ik hoop dan ook zelf weer wat opgeknapt te zijn en dat ik mijn 'grot' kan verlaten.

Wie zich ook een holbewoner voelt, maar dan vrijwillig is de Amsterdamse journaliste Wilma van Dijk. Zij gaat na een depressie de strijd met zichzelf aan door 100 dagen als holbewoner in de hoofdstad te leven. Alleen de wasmachine en de smartphone (?) mogen blijven in deze periode maar deo, tandpasta en zelfs schoenen blijven in de kast.
Wilma is nu bij dag 7, een lange weg te gaan dus...

5 opmerkingen:

  1. Ach meissie toch, ik hoop dat je inderdaad snel weer een beetje ter been bent want wij zijn geen typetjes die hulpeloos de tijd gaan uitzitten ;-)

    knuffel, JutVrouw

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Het gaat weer beter, gelukkig maar want dit gepupel ben ik wel weer zat!

      Verwijderen
  2. Wat is Koninginnedag-wcgeld? :-)
    Beterschap na je operatie toegewenst, je over moeten geven aan anderen is inderdaad niet makkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met Koninginnedag zetten wij de werk-wc open voor een euro per plasje. Dat loopt lekker joh!

      Verwijderen
  3. Laat Wilma de schoenen toch maar aandoen, in de tijd van holbewoners waren er geen idioten die glas op straat kapot gooiden. Een voorspoedig herstel toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen