Versier elke dag met een lintje!

woensdag 15 mei 2013

Ik wil geld uitgeven!!!

Soms moet ik gewoon geld uitgeven, gewoon domweg een impulsaankoop doen. Dan ben ik wars van al die zuinigheden. Meestal komt dat gevoel opzetten rond de 15e. Dan komt de hypotheekteruggave binnen en begint voor ons de nieuwe maand. Vaak zijn we de dagen ervoor zeer creatief met geld doorgekomen en als dan het eerste scheepje weer binnen komt varen begint het te kriebelen.
De eerste uitgaven zijn dan altijd boodschappen, even weer die kasten volstouwen. Bang dat we om komen van de honger.

De volgende stap is meestal een ritje naar de kringloop. Helaas nu niet, ik mag 6 wkn niet fietsen, autorijden of tillen dus bigspenden zit er niet in. Online shoppen is dan een oplossing. En dus ging ik op zoek naar een stoomreiniger.

Een stoomreiniger zou elke vrouw moeten hebben, een soort huwelijkskado zeg maar. Niet erg feministisch om dat te zeggen maar laten we eerlijk zijn, emancipatie of niet,  het huishouden komt toch veelal op de meisjes neer. En als je dan toch dat lot moet dragen maak het jezelf dan gemakkelijk. Zo'n stoomreiniger maakt je leven een stuk simpeler. Binnen de kortse keren heb je zonder al te veel boenen je hele huis schoon. Mijn stoomreiniger is helaas overleden dus een nieuwe is zeer welkom. Helaas zijn dit soort kadoos (net als een strijkijzer, een set theedoeken of andere huishoudelijke dingen) met moederdag bij ons taboe om te geven/krijgen maar dit keer had ik zeker geen nee gezegd.
Die krengen zijn best duur en dus zag ik, krenterig als ik ben, toch maar af van de koop.

Maar de uitgeefkriebels bleven. Dan maar eens op zoek naar een nieuwe tuinset. Die we hebben is inmiddels behoorlijk aan gort. De tafel gebruikten we o.a. ook als klustafel met tientallen zaagsnedes en boorgaten in het blad tot gevolg. De stoelen deden dienst als opstapje, dus doorgezakt, bijzettafel om te schilderen, dus verfvlekken op de zitting en als krabpaal voor de katten.
Al twee jaar zijn we op zoek naar een leuke maar tijdloze set. Ons kennende zitten we er over 10 jaar nog op en dan wil ik niet meer gezien worden op een plastic, in elkaar gevlochten loungeset. En laten de tuincentra en de Nederlandse tuinen daar nu vol mee staan....
Weer niets om aan te spenderen...

Tot overmaat van ramp (tis maar hoe je er tegenaan kijkt) deed mijn schoonmoeder haar stoomreiniger weg en mochten wij die hebben, en vond ik bij de boom voor de winkel vier mooie hardhouten tuinstoelen die na een schrobbeurt met schoonmaakazijn en de hogedrukspuit als nieuw onder het vuil uitkwamen.
Een vintage, kanten tafelkleed, ook gekregen van schoonma verhult inmiddels de zaag- en boorgaten. Een nieuwe tafel is niet meer nodig.
Shit, nog niks kunnen uitgeven!

En dus heb ik me vandaag maar eens flink uitgeleefd op de verschillende gtaatjes die momenteel lopen. Voor ruim 15 euro kocht ik Brise, Bolletje, Cela Vita, Tivall en Spa Fruit. En zelfs dit zijn geen impulsaankopen want over een paar weken staat al het geld gewoon weer op mijn rekening. Zucht...

3 opmerkingen:

  1. 'k Leef met je mee :). die tuinset ozo herkenbaar.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, ik dacht al lezende: je moet maar flink losgaan op Geld Terug Acties. Maar dat had je dus al gedaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel herkenbaar! Soms brandt het geld gewoon in je zak! Ik probeer het dan ook maar te blussen in de supermarkt...

    BeantwoordenVerwijderen